Uleiul de in - principala sursa naturala de acizi grasi

7x puncte

categorie: Medicina

nota: 10.00

nivel: Facultate

Unii cercetatori recomanda consumul pestilor grasi enumerati, de cel putin 2-3 ori pe saptamana, dar nu spun nimic de riscurile aportului ridicat de colesterol, aparut in urma unei astfel de diete. Pe de alta parte, o cantitate mare de EPA si DHA introdusa in organism, determina o fragilitate capilara deloc de neglijat a vaselor cerebrale la persoanele adulte.

Intrebare : de [...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Uleiul de in - principala sursa naturala de acizi grasi

Unii cercetatori recomanda consumul pestilor grasi enumerati, de cel putin 2-3 ori pe saptamana, dar nu spun nimic de riscurile aportului ridicat de colesterol, aparut in urma unei astfel de diete. Pe de alta parte, o cantitate mare de EPA si DHA introdusa in organism, determina o fragilitate capilara deloc de neglijat a vaselor cerebrale la persoanele adulte.

Intrebare : de ce sa "murdaresc" cu colesterol propriile vase de sange, printr-un aport de peste gras, pentru ca apoi sa incerc sa le "curat" cu AG omega 3 ? Pana si bunul simt ne dicteaza sa nu ne murdarim vasele, ci doar sa cautam sa le mentinem curate, utilizand in acest scop sursele vegetale de AG omega 3.
Daca uleiul de in si cel de canola sunt sursele cele mai bogate de AG omega 3, mai exista o serie de plante care contin acesti AG : algele marine cianofite (spirulina, chlorella, laminaria), soia, nuca etc.

Orice aliment de origine vegetala contine AG omega 3, dar intr-o cantitate mult mai mica decat sursele enumerate mai sus !
Merita mentionat si faptul ca alimentele de origine animala, avand raportul omega 6 / omega 3 >> 1, predispun consumatorii acestor produse la efecte pro- : inflamatoare, aterogene, reumatice, cancerigene, trombotice si vaso-constrictoare. Un efect invers, protector, se constata la cei care au o alimentatie exclusiva sau preponderent vegetariana, unde raportul omega 6 / omega este < 1

Importanta AG omega 3 rezida tocmai din functiile deosebit de importante pe care sunt capabile sa le indeplineasca in organism :
- scad Colesterolul Total sagvin si LDL-C cu densitate mica (care este extrem de aterogen !) ;
- scad VLDL (atat prin inhibarea productiei cat si a secretiei lor hepatice), scazand implicit si lipemia post-prandiala. Astfel riscul bolilor cardio-vasculare se reduce semnificativ la cei care aduc prin alimentatie surse de AG omega 3 ;

- inhiba factorii generatori de ATS si inflamatie : proliferarea celulelor musculare netede, scade exprimarea moleculelor de adeziune celulara, moduland si sinteza eicosanoidelor ;
- produc o crestere usoara a HDL-C ;
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT


TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.