Tulburare de afect sezoniera

5x puncte

categorie: Medicina

nota: 9.91

nivel: Facultate

Imitati lumina soarelui. Garniturile de iluminat special concepute ofera lumina cu spectru complet, care reproduce lumina naturala fara radiatiile ulAZtraviolete daunatoare. Terapia prin lumina s-a dovedit ca amelioreaza simpAZtomele depresiei dupa o expunere de cel putin 1/2 de ora zilnic, desi uneori sunt recomandate perioade de expunere de pana la 6 ore zilnic. Unele stuAZdii au aratat o corela[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Tulburare de afect sezoniera

Imitati lumina soarelui. Garniturile de iluminat special concepute ofera lumina cu spectru complet, care reproduce lumina naturala fara radiatiile ulAZtraviolete daunatoare. Terapia prin lumina s-a dovedit ca amelioreaza simpAZtomele depresiei dupa o expunere de cel putin 1/2 de ora zilnic, desi uneori sunt recomandate perioade de expunere de pana la 6 ore zilnic. Unele stuAZdii au aratat o corelatie intre timpul de expunere si nivelul melatoninei, horAZmonul despre care se crede ca este implicat in TAS. Oricum, sunt greu de conceput studii clinice riguros controlate, iar folosirea acestei terapii este extrem de controversata.

Aprindeti lumina. Daca simptomatologia dvs. este usoara, setati o lumina din dormitor sa se aprinda cu l ora inainte de a va trezi dimineata, spune dr. Rosenthal. "ii ajuta pe oameni sa se trezeasca dimineata, sa se simta mai bine, chiar daca este doar o lampa de dormitor, numai pentru ca ochii sunt foarte sensibili la acea ora."
Sau, mai bine, cumparati un simulator special conceput pentru a imita luAZmina diminetii. Simularea luminii de dimineata este o tehnica in care lumiAZna este emanata foarte lent dimineata, pentru a mima rasaritul soarelui.

CerAZcetarile au aratat ca ceasul nostru intern raspunde la acest stimul prin grabirea si pregatirea procesului de trezire, de aceea suntem mai mult sau mai putin treji chiar inainte de a deschide ochii.
Stati la fereastra. Daca puteti, la lucru alegeti-va un loc langa fereastra. Desi sticla diminueaza puterea luminii solare, puteti culege suficiente beneAZficii pentru psihic.
Pentru o dubla combatere a TAS, combiAZnati exercitiul fizic cu lumina. Mergeti la plimbare sau montati un spot pe ghidonul bicicletei de gimnastica aerobica.

infruntati iarna. "Vremea de iarna va poate stimula pozitiv", spune profeAZsorul in medicina Andrew Weil. "Gasiti ceva de facut pe afara in zilele si orele cand soarele da cerului o nuanta de albastru stralucitor." Bucurati-va de senzatia invioratoare a unei dimineti glaciale sau de fulgii de zapada care va cad pe obraji, imbracati-va calduros si porniti.Reduceti stresul. Persoanele afectate de TAS, iarna rezista cu greu stresuAZlui, spune dr. Rosenthal. Nu va impuneti termene limita in timpul iernii daca nu le puteti face fata.

in aceeasi ordine de idei, incercati sa evitati orele peste program la serAZviciu, in care sa stati departe de lumina.
Pregatiti-va pentru iarna. Anticipati lunile in care energia fiecarui om scade, spune Brenda Byrne, psiholog care conduce un program pentru perAZsoanele cu TAS.in loc sa asteptati Craciunul pentru a cumpara cadouri sau a scrie feliciAZtari, faceti toate acestea in lunile cu mai multa lumina, cand va simtiti mai plin de energie.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT


TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.