Tratamentul naturist al inteligentei

3x puncte

categorie: Medicina

nota: 9.90

nivel: Facultate

O conditie de baza in acest sens este evitarea pe cat posibil a stressului, a oboselii si impletirea armonioasa si echilibrata a activitatii intelectuale cu cea fizica (exercitii de respiratie, exercitii fizice, plimbari in aer curat, activitati casnice placute etc.).

Un alt factor care influenteaza in mod deosebit evolutia noastra din punct de vedere intelectual este alimentatia. [...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Tratamentul naturist al inteligentei

O conditie de baza in acest sens este evitarea pe cat posibil a stressului, a oboselii si impletirea armonioasa si echilibrata a activitatii intelectuale cu cea fizica (exercitii de respiratie, exercitii fizice, plimbari in aer curat, activitati casnice placute etc.).

Un alt factor care influenteaza in mod deosebit evolutia noastra din punct de vedere intelectual este alimentatia. Excesul de mancare nu face decat sa oboseasca organismul, consumand energia pentru digerare. De asemenea, se spune ca mancarea bine mestecata este pe jumatate digerata. Cu cat mancarea este mestecata mai mult, cu atat este ajutat mai mult organismul, folosind energia lui in alta directie.

Marele dusman al sanatatii il reprezinta grasimile din alimente, in special cele care nu se vad (cum ar fi cele din mezeluri). Ele conduc la cresterea colesterolului, la ateroscleroza si multe alte boli. Este bine deci ca grasimile animale (unt, untura) sa fie inlocuite in mare masura cu uleiuri vegetale (dar si acestea nu trebuie consumate in exces).

Gandirea clara si leacurile din frigider
Gandirea clara este asigurata de o alimentare buna a creierului cu oxigen. Acest lucru este realizat de vitamina E, potasiu si sulf.
Vitamina E ajuta celulele cerebrale prin furnizarea oxigenului. Ea se gaseste in soia, germeni de grau, cereale integrale, oua, spanac si alte verdeturi, ulei de porumb, ulei de masline, ulei de floarea soarelui.

Potasiul are si el rolul de a alimenta creierul cu oxigen. El se gaseste in citrice, pepene galben, mere, banane, frunze de menta, seminte de floarea soarelui, cartofi.Sulful ajuta la mentinerea balantei de oxigen pentru buna functionare a creierului. El se gaseste in carne slaba de vita, peste, oua, varza, fasole uscata, usturoi.
Ceapa are proprietatea de a imbunatati compozitia de oxigen a creierului. Se poate manca o jumatate de ceapa pe zi (daca stomacul suporta).

Ghimbirul ajuta la oxigenarea mai buna a creierului. O salata in care adaugam ghimbir este suficienta pentru o zi.Chimenul stimuleaza gandirea creativa. Cei care au nevoie de inspiratie pot bea constant ceai de chimen (doua lingurite de seminte zdrobite se oparesc cu o cana de apa clocotita).

Condica de urgente:Capacitate inalta de concentrare, vioiciune mentala si buna functionare a creierului.Toate acestea sunt asigurate in primul rand de vitaminele din complexul B (B1, B6, B12). Ele micsoreaza iritabilitatea si tensiunea nervoasa, maresc puterea de concentrare si mentin sanatatea sistemului nervos.Vitamina B1 (tiamina) este cunoscuta si sub denumirea de vitamina performantelor intelectuale, deoarece are efecte benefice asupra sistemului nervos, asigurand cresterea randamentului intelectual.

Vitamina B6 imbunatateste functiile mentale, ajutand si la producerea de transmitatori nervosi.Vitamina B12 sporeste capacitatea de invatare, in special in privinta asimilarii de material nou. Deficitul de B12 poate duce la unele boli mintale.Trebuie remarcat faptul ca dozele mari de vitamina B complex influenteaza coeficientul de inteligenta (chiar si in cazul copiilor retardati mintal).

Surse naturale se gasesc in cereale integrale, orez nedecorticat, cartofi, chefir.Vitamina C contribuie la cresterea coeficientului de inteligenta, favorizand producerea transmitatorilor nervosi.Iodul mareste capacitatea mentala. El se gaseste in ceapa, usturoi, toate alimentele de origine marina, praz, varza.Zincul asigura vioiciunea mentala. Alimente bogate in zinc: carne, ficat, peste, germeni de grau, drojdie de bere, seminte de dovleac, oua, mustar.Fosforul este necesar pentru transmiterea impulsurilor nervoase. El se gaseste in peste, carne de pui, cereale integrale, oua, nuci, seminte, radacina de telina.

Acidul folic sporeste capacitatea de concentrare printr-o mai buna excitatie la nivelul creierului. Dintre alimentele care il contin, se remarca: germenii de grau, spanacul, semintele de floarea soarelui, produsele lactate, avocado.Acidul glutamic sau L-glutamina, care se gaseste in carne, sunca, salam, atenueaza oboseala si dezvolta inteligenta. L-glutamina imbunatateste coeficientul de inteligenta (chiar si la copiii retardati mintal), reprezentand unul dintre compusii care hranesc creierul. Atunci cand creierul nu are o cantitate suficienta de L-glutamina, pot aparea mici leziuni la nivel cerebral.

Lisina este un aminoacid esential care asigura dezvoltarea capacitatii de concentrare. Daca sunteti obositi si incapabili sa va concentrati, aveti ameteala si greata, sigur aveti lipsa de lisina. Surse naturale: peste, lapte, carne, branza, drojdie de bere, oua, produse din soia si toate alimentele bogate in proteine.

Un alt aminoacid important este Fenilalanina. El functioneaza ca neurotrasmitator - duce semnalele intre celulele nervoase si creier, imbunatatind memoria si voiciunea mentala. Se gaseste in alimente bogate in proteine, miez de paine, branza de vaci, migdale, nuci, seminte de dovleac, susan.Cei ce sunt in situatii ce necesita o concentrare indelungata (conferinte, prelegeri, calatorii lungi la volanul masinii), au nevoie de suplimente de nuci, care intaresc nervii si maresc puterea de concentrare.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT


TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.