Supletea si elasticitatea

3x puncte

categorie: Psihologie

nota: 8.78

nivel: Facultate

Supletea si elasticitatea
Din alte puncte de vedere, suplețea poate fi grupată în suplețe activă și suplețe pasivă.Suplețea activă reprezintă mobilitatea și elasticitatea maximă la nivelul unei articulații, obținută fără ajutor, ca rezultat al contracției musculare (exemplu: semi-sfoara, cumpăna etc.).

Supletea si elasticitatea
Suplețea pasivă reprezintă amplitudinea m[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Supletea si elasticitatea

Supletea si elasticitatea
Din alte puncte de vedere, suplețea poate fi grupată în suplețe activă și suplețe pasivă.Suplețea activă reprezintă mobilitatea și elasticitatea maximă la nivelul unei articulații, obținută fără ajutor, ca rezultat al contracției musculare (exemplu: semi-sfoara, cumpăna etc.).

Supletea si elasticitatea
Suplețea pasivă reprezintă amplitudinea maximă la nivelul unei articulații, obținută prin intervenția unor forțe externe (partener, aparat, propria greutate etc.).

Supletea si elasticitatea
Valorile supleței pasive sunt mai mari decât ale celei active. Suplețea se dezvoltă cu maximum de eficiență în condițiile în care exercițiile sunt administrate zilnic (chiar de două ori pe zi). Antrenamentul pentru dezvoltarea supleței trebuie continuat și după obținerea gradului de amplitudine dorit, deoarece o întrerupere, chiar de scurtă durată (o săptămână), conduce la pierderea achizițiilor câștigate. Cauzele care fac ca suplețea să scadă sunt neadaptarea organismului, înaintarea în vârstă, creșterea în înălțime (copii), rezistența tonică a mușchilor la întindere etc.

Exercițiile stabilite pentru dezvoltarea supleței se execută în serii, fiecare serie incluzând 10-15 repetări. Este de dorit ca amplitudinea mișcării să crească de la oserie la alta. Indicația are în vedere faptul că, în general, mușchii se opun la acțiunea de întindere, cedând treptat, numai după un număr mai mare de repetări.
Înainte de a efectua exercițiile cu amplitudine maximă, trebuie realizată “încălzirea aparatului locomotor”, pentru a intensifica circulația, prevenind astfel eventualele “întinderi” sau “ruperi” ale fibrelor musculare, prin exerciții din școală, alergări și sărituri.

În cadrul fiecărei lecții, numărul de repetări al fiecărui exercițiu se calculează dependent de obținerea amplitudinii maxime (până la limita punctului în care apar senzații de ușoară durere). Treptat, de la un sistem de lecții la altul, se va tinde spre depășirea acestei limite. Dacă în zilele următoare apar senzații de durere musculară, antrenamentul pentru dezvoltarea supleței va fi sistat.

Acesta va constitui și indiciul că dozarea amplitudinii nu a fost corect stabilită, depășindu-se limita maximă optimă.
Dozarea numărului de repetări în cadrul fiecărei serii trebuie să țină seama de anumite particularități individuale și de gradul de mobilitate al articulației. În primele lecții sunt suficiente, în cazul cursantului începător, 8-12 repetări. Numărul acestora trebuie să crească treptat, de la un sistem de lecție la altul, putându-se atinge cifra mult mai ridicată, 20-30 repetări.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Psihologie

CAUTA REFERAT


TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.