Sfaturi culinare pentru cresterea performantelor intelectuale

3x puncte

categorie: Medicina

nota: 9.55

nivel: Facultate

Ghimbirul ajuta la oxigenarea mai buna a creierului. O salata in care adaugam ghimbir este suficienta pentru o zi.Chimenul stimuleaza gindirea creativa. Cei care au nevoie de inspiratie pot bea constant ceai de chimen (doua lingurite de seminte zdrobite se oparesc cu o cana de apa clocotita).Capacitate inalta de concentrare si vioiciune mentala
Acestea sint asigurate, in primul rind, de vit[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Sfaturi culinare pentru cresterea performantelor intelectuale

Ghimbirul ajuta la oxigenarea mai buna a creierului. O salata in care adaugam ghimbir este suficienta pentru o zi.Chimenul stimuleaza gindirea creativa. Cei care au nevoie de inspiratie pot bea constant ceai de chimen (doua lingurite de seminte zdrobite se oparesc cu o cana de apa clocotita).Capacitate inalta de concentrare si vioiciune mentala
Acestea sint asigurate, in primul rind, de vitaminele din complexul B (B1, B6, B12).

Ele micsoreaza iritabilitatea si tensiunea nervoasa, maresc puterea de concentrare si mentin sanatatea sistemului nervos.Vitamina B1 (tiamina) este cunoscuta si sub denumirea de vitamina performantelor intelectuale, deoarece are efecte benefice asupra sistemului nervos, asigurind cresterea randamentului intelectual. Vitamina B6 imbunatateste functiile mentale, ajutind si la producerea de transmitatori nervosi.

Vitamina B12 sporeste capacitatea de invatare, in special in privinta asimilarii de material nou. Deficitul de B12 poate duce la unele boli mintale.Trebuie remarcat faptul ca dozele mari de vitamina B complex influenteaza coeficientul de inteligenta (chiar si in cazul copiilor retardati mintal).Sursele naturale din cereale integrale, orez nedecorticat, cartofi, chefir.

Vitamina C contribuie la cresterea coeficientului de inteligenta, favorizind producerea transmitatorilor nervosi. Iodul mareste capacitatea mentala. El se gaseste in ceapa, usturoi, toate alimentele de origine marina, praz, varza.Zincul asigura vioiciunea mentala. Alimente bogate in zinc: carne, ficat, peste, germeni de griu, drojdie de bere, seminte de dovleac, oua, mustar.

Fosforul este necesar pentru transmiterea impulsurilor nervoase. El se gaseste in peste, carne de pui, cereale integrale, oua, nuci, seminte, radacina de telina.Acidul folic sporeste capacitatea de concentrare printr-o mai buna excitatie la nivelul creierului. Dintre alimentele care il contin, se remarca: germenii de griu, spanacul, semintele de floarea-soarelui, produsele lactate, avocado.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT


TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.