Oboseala

3x puncte

categorie: Medicina

nota: 9.98

nivel: Facultate

Mu faceti mai multe lucruri odata. Dr. Sheridan va sfatuieste sa va inAZtocmiti liste. Adesea oamenii se simt obositi doar gandindu-se la ce au de facut si nu stiu de unde sa inceapa. Stabilind prioritatile si bifand rezolvariAZle, lista va va ajuta sa va mentineti tonusul si concentrarea.

Luati una pe zi. Daca aveti prostul obicei de a sari peste mese, de a manAZca la intamplare sa[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Oboseala

Mu faceti mai multe lucruri odata. Dr. Sheridan va sfatuieste sa va inAZtocmiti liste. Adesea oamenii se simt obositi doar gandindu-se la ce au de facut si nu stiu de unde sa inceapa. Stabilind prioritatile si bifand rezolvariAZle, lista va va ajuta sa va mentineti tonusul si concentrarea.

Luati una pe zi. Daca aveti prostul obicei de a sari peste mese, de a manAZca la intamplare sau de a tine cure de slabire, dr. Young va sfatuieste sa luati un supliment de multi vi tamine/multiminerale. "Lipsa unei nutritii corecte poate genera oboseala", apreciaza dr. Ricer, "iar un supliment poate comAZpleta dieta cu nutrientii lipsa. Cu toate acestea, nu va asteptati ca dintr-o viAZtamina sa obtineti energie instantaneu."

Stimulente din plante medicinale, in anii '50 ai secolului al XX-lea, cercetatorii rusi au inceput sa caute leacuri care sa creasca rezistenta la stres, tensiune si oboseala. Aveau in minte foametea si razboiul, in acest context, ei au descoperit o categorie de preparate din plante medicinale, pe care le-au denumit adaptogene. Desi destinate rezolvarii unor probleme de alt fel, acestea au ajutat cu adevarat oamenii sa adopte un stil de viata caAZracterizat prin expresia "mereu in miscare", spune terapeutul Douglas Schar.

Daca viata de zi cu zi va da senzatia de oboseala prelungita si va simtiti scos din circulatie, incercati adaptogene cum ar fi ginsengul siberian, panax ginseng, rhodiola rosea sau maca. Aceste remedii vor ajuta organismului sa faca fata stresului si va ofera o provizie constanta de energie. Deprindeti-va organismul sa va spuna ce ora este. Ritmurile circadie-ne actioneaza ca ceasornice interioare ale organismului, ridicandu-ne si co-borandu-ne tensiunea si temperatura corpului in momente diferite pe parAZcursul unei zile. Aceasta actiune chimica provoaca oscilatiile prin care treceti -- de la starea de alerta pana la incetineala mintala si fizica.

Asadar, de ce sunt, oare, atat de neplacute unele momente culminante fiAZresti prin care trec oamenii, de exemplu, noaptea tarziu? "Eu cred ca uneori oamenii, poate chiar fara sa-si dea seama, isi desfasoara activitatea in cadrul unui ciclu temporal individual", declara specialistul William Fink, care stuAZdiaza fiziologia exercitiilor fizice. Fink va sugereaza modificarea obiceiurilor in asa fel, incat din punct de vedere practic sa se incadreze cat mai bine in ritmul circadian personal, inAZcepeti prin a va ridica din pat putin mai devreme sau putin mai tarziu -- sa spunem cu 15 minute -- pana cand ajungeti sa va simtiti confortabil. Ti-neti-o asa pana cand va creati o obisnuinta care vi se potriveste.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT


TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.