Insomnie

5x puncte

categorie: Medicina

nota: 9.81

nivel: Facultate

Mergeti la culcare numai cand va e somn, sfatuieste Edward Stepanski, care conduce un centru de cercetari ale somnului. Daca nu puteti adormi in circa 15 minute, sculati-va si faceti ceva placut si monoton. Rasfoiti un arAZticol dintr-o revista, nu o carte care va poate captiva. Tricotati, uitati-va la televizor sau faceti un puzzle. Nu jucati jocuri pe computer, care va stimu-leaza, si nu va apuc[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Insomnie

Mergeti la culcare numai cand va e somn, sfatuieste Edward Stepanski, care conduce un centru de cercetari ale somnului. Daca nu puteti adormi in circa 15 minute, sculati-va si faceti ceva placut si monoton. Rasfoiti un arAZticol dintr-o revista, nu o carte care va poate captiva. Tricotati, uitati-va la televizor sau faceti un puzzle. Nu jucati jocuri pe computer, care va stimu-leaza, si nu va apucati de o treaba ce trebuie si terminata, cum ar fi spalaAZtul. Cand va simtiti somnoros, duceti-va din nou in pat. Daca tot nu puteti adormi, repetati procedeul pana reusiti. Dar tineti minte: dimineata scuAZlati-va intotdeauna la aceeasi ora.

Organizati-va o perioada linistita inainte de culcare. "Unii oameni sunt atat de ocupati, incat atunci cand se intind pentru somn, acesta este priAZmul moment cand au ragazul sa se gandeasca la cele intamplate de-a lungul zilei", spune psihiatrul David Neubauer. Cu 1-2 ore inainte de a merge la culcare, ingaduiti-va un ragaz de cel putin l O minute. Ganditi-va la evenimentele zilei si incercati sa le situati in-tr-o perspectiva, incercati sa gasiti solutii la orice probleme. Planificati obliAZgatiile pentru a doua zi. Acest exercitiu va va ajuta sa va eliberati mintea i maruntisurile care o data ajuns sub plapuma va pot tine treaz.

Pastrati-va dormitorul sacru. "Daca vreti sa mergeti la culcare, fiti pre-j gatit sa dormiti", spune Magdi Soliman, farmacolog specializat in tulburar nervoase. "Daca v-au ramas de facut diverse treburi, nu veti putea sa va abandonati somnului." Asa ca nu va uitati la TV, nu vorbiti la telefon, nu va certati cu partenerul, nu cititi, nu mancati si nu rezolvati in pat obligatii de peste zi. Folositi dormitorul doar pentru somn si sex. Iesiti din cercul vicios. Una dintre cele mai frecvente cauze ale insomniei este grija ca nu veti dormi sau ca a doua zi veti fi prea obosit.

Insomnia pe termen scurt este obisnuita si inofensiva. Oboseala afecteaza performanta, dar, in general, oamenii functioneaza destul de bine si fara somn -- intreAZbati orice proaspata mamica! Evitati stimulentele la caderea serii. Cafeaua, cola si chiar ciocolata contin cofeina, un stimulent puternic care va poate tine treaz, asa ca incerAZcati sa nu le consumati dupa ora 4 dupa-amiaza, spune dr. Mitler. Nici nu fumati; si nicotina este un stimulent. Drogurile recreationale ca ecstasy, coAZcaina si amfetaminele va vor tulbura, de asemenea, somnul.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT


TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.