Zincul protejeaza celulele pielii

1x punct

categorie: Medicina

nota: 8.28

nivel: Gimnaziu

Pentru piele, zincul este un aliat indispensabil. El favorizeaza cicatrizarea si influenteaza astfel numeroase probleme ale pielii: psoriazis, ulcer de gamba, infectii ale pielii. In ceea ce priveste acneea, rolul zincului este demonstrat stiintific: combate bacteria responsabila si limiteaza reactia inflamatorie. Zincul este esential si in cazul arsurilor provocate de razele ultraviolete ale soar[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Zincul protejeaza celulele pielii

Pentru piele, zincul este un aliat indispensabil. El favorizeaza cicatrizarea si influenteaza astfel numeroase probleme ale pielii: psoriazis, ulcer de gamba, infectii ale pielii. In ceea ce priveste acneea, rolul zincului este demonstrat stiintific: combate bacteria responsabila si limiteaza reactia inflamatorie. Zincul este esential si in cazul arsurilor provocate de razele ultraviolete ale soarelui. Acest oligoelement contribuie la prevenirea si calmarea inflamatiilor pielii.

CARENTE. Aportul zilnic recomandat este de 14 miligrame de zinc pentru barbati si 12 miligrame pentru femei. Desi zincul este prezent in numeroase alimente – peste, fructe de mare, carne, oua, cereale, legume uscate – carentele sunt foarte frecvente in randul populatiei generale. De ce? Motivul este simplu: "consumul de tutun, cafea, ceai, alcool si indeosebi stresul epuizeaza rapid rezervele de zinc. Pe de alta parte, industrializarea alimentatiei, mai ales in cazul cerealelor, si aici ne referim la paine, paste, reduce aportul de zinc", semnaleaza dr. Patrick Holford in lucrarea "Le bible de la nutrition optimale" (Biblia nutritiei optime).

De retinut ca zincul de origine animala este mai bine absorbit decat cel de origine vegetala. De aceea, vegetarienii sunt foarte expusi la carente de zinc. Tulburarile digestive, uscaciunea pielii, acneea, cicatrizarea dificila, unghiile casante, caderea parului sunt principalele simptome ale lipsei de zinc.

REZERVOARE DE ZINC

Pentru a evita carentele, medicii va recomanda o alimentatie echilibrata avand grija la aportul de zinc. Alimentele cele mai bogate in zinc sunt: stridiile (16 mg/100 g), ficatul de vita si de porc (9 mg/100 g), germenii de grau (7 mg/100 g), painea integrala (5 mg/100 g), carnea de vita, galbenusul de ou (4 mg/100 g), soia (3 mg/100 g), fasole uscata, linte, peste oceanic, crustacee (2-2,5 mg/100 g). Vinul, consumat evident in doze moderate, faciliteaza absorbtia de zinc. Suplimentele nutritive pe baza de zinc sunt indicate in unele cazuri de acnee, probleme ale unghiilor sau in caderea parului. De asemenea, o suplimentare in zinc este uneori necesara la femeia gravida. De retinut ca zincul este mai bine asimilat daca este luat pe stomacul gol decat in timpul meselor.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles