Vitaminele

3x puncte

categorie: Chimie

nota: 9.59

nivel: Liceu

Cele 13 bine-stiute vitamine sunt clasificate datorita abilitatii lor de a fi absorbite de grasimi sau de apa. Vitaminele A, D, E si K sunt consumate impreauna cu mancaruri ce contin grasimi, si deoarece pot fi inmagazinate in grasimiea corpului, acestea nu trebuie consumate in fiecare zi. Vitaminele B si C nu pot fi inmagazinate in organism si de aceea este recomandata consumarea lor zilnica. (cu[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Vitaminele

Cele 13 bine-stiute vitamine sunt clasificate datorita abilitatii lor de a fi absorbite de grasimi sau de apa. Vitaminele A, D, E si K sunt consumate impreauna cu mancaruri ce contin grasimi, si deoarece pot fi inmagazinate in grasimiea corpului, acestea nu trebuie consumate in fiecare zi. Vitaminele B si C nu pot fi inmagazinate in organism si de aceea este recomandata consumarea lor zilnica. (cu exceptia unor vitamine de tip B).
Corpul nostru poate fabrica doar vitamina D, toate celelalte trebuie obtinute din mancare. Lipsa vitaminelor cauzeaza o serie de boli ale metabolismului si alte disfunctii. In America, incepand cu 1940, Consiliul National de Cercetare a Mancarii a publicat retete recomandate pentru vitamine, si alti nutrimenti. Exprimate in miligrame, pentru adulti si copii sanatosi, aceste recomandari sunt folositoare nu numai pentru profesionisti, ci si pentru numarul mare de familii si indivizii care mananca in mod regulat se bazeaza pe mancaruri preparate, multe care acum poarta gramaj nutritional.

O dieta bine echilibrata contine toate vitaminele necesare, si multi oamnei care urmeaza o asemenea dieta pot preveni o eventuala lipsa de vitamine. In spatele acestor trebuinte, suplimentele de vitamine sunt asa-zise “leacuri” pentru mai multe boli, de la simple raceli la cancer; dar, de fapt, corpul uman elimina repede multe dintre preparate inainte sa le absoarba. In plus, vitaminele solubile in grasimi pot stopa efectul altor vitamine si chiar sa cauzeze otravirea cand sunt luate in exces.

II VITAMINA A

Vitamina A afecteaza formarea si intretinerea pielii, membranelor cu mucus, oaselor si dintilor; a vederii si a reproducerii. Insuficienta vitaminei A provoaca o deficienta usoara de a vedea noaptea, alte simtome sunt uscarea pielii, lipsa secretiei de mucus si uscarea ochilor datorita functionarii partiale a glandei lacrimare, o cauza majora a orbirii a copiilor in tarile in curs de dezvlotare. Corpul obtine vitamina A in doua feluri. Un mod este “fabricarea” acesteia din carotina, o vitamina ce se gaseste in vegetale precum morcovi, brocolli, spanac si cartofi dulci. Alt mod este acela de a absorbi vitamina A din lapte. Vitamina A se gaseste in lapte, branza, cascaval, unt. Desi o treime dintre copii americani consuma mai putin decat doza recomandata de vitamina A, cantitati suficiente pot fi obtinute mai degraba dintr-o dieta echilibrata decat din suplimente alimentare. Excesul de vitamina A poate intervenii in crestere, la copii, raneste corpusculii sangelui, cauzeaza iritatii, migrene si greata.

III VITAMINELE B

Cunoscute ca vitamina B complexa, acestea sunt substante solubile in apa si fragile, unele dintre acestea sunt importante pentru metabolism.

A B1
Tiamina, sau vitamina B1 este o substanta cristalina, incolora, lasa acidul piruvic sa fie absorbit si carbohidratii sa elimine energie. Tiamina, de asemenea, joaca un rol in sinteza substantelor ce actioneaza pe sistem nervos. Lipsa acestei vitamine cauzeaza dureri musculare , intepaturi la inima, crampe musculare la picioare, si in cel mai rau caz stop cardiac. Multe mancaruri contin tiamina, dar putine o furnizeaza in cantitati concentrate. Cele mai bogate mancaruri in tiamina sunt carnea de porc, ficatul, inima, ouale, unele legume, cereale, zmeura, afine, nuci, etc. Prin macinare, cerealele pierd aceasta vitamina, deci faina alba si orezul alb sunt sarace in aceasta vitamina.

B B2
Riboflavina, sau vitamina B2, lafel ca tiamina, este o coenzima ( care impreuna se combina cu alte enzime pentru a avea efect ) in metabolismul carbohidratilor, grasimilor si proteine. Serveste, de asemenea, la intretinerea membranelor cu mucus. Lipsa de riboflavina are aceleasi simptome ca lipsa de tiamina, adica craparea pielii mai ales in jurul buzelor si a nasului, si sensiblitatea la lumina. Cele mai bune surse de riboflavina sunt ficatul animal, laptele, carnea, crealele, pastele, painea, ciupercile si legumele.

C B3
Niacina, cunoscut si ca acid nicotinic si vitamina B3, este tot o coenzima in extractia energiei din nutrimente. Lipsa de niacina duce la arsuri minore ale pielii cand aceasta este expusa la lumina solara. Simptome in timp pot fi diaria, confuzii, iritatii, depresii si deficiente mentale. Niacina se poate gasi in ficat, carne, somon si ton, grau si alte cereale, mazare is fasole, dar si nuci. Doze foarte mari de niacina au fost folosite pentru a trata schizofrenia, desi nu s-a gasit ca aceasta poate vindeca aceasta boala. In cantitati mari, aceasta vitamina reduce nivelul de colesterol din sange, dar folosit perioade indelungate de timp poate duce la boli hepatice.

D B6
Piridoxina, sau vitamina B6, este necesara pentru absorbtia amino-acizilor. De asemenea, joaca un rol important in folosirea grasimilor in organism si producerea de globule rosii. Lipsa de piridoxina duce la craparea pielii, netezirea suprafetei limbii, convulsii, ameteala, greata, anemie, si piatra la rinichi. Piridoxina se gaseste in cereale, paine, ficat, avocado, spanac, fasole verde si banane. Ea este necesara in proportie cu proteinele consumate.

E B12
Cobalamina, sau vitamina B12, este necesara pentru formarea nucleoproteinelor, proteinelor, si globule rosii si pentru functionarea sistemului nervos. Lipsa cobalaminei este strans legata de imposibilitatea stomacului de a produce glicoproteine, care ajuta la absorbtia acestei vitamine. Limpsa acestei vitamine poate produce anemie. Cobalamina este obtinuta din orice sursa animala – ficat, rinichi, muschi, peste, oua si lapte. Vegetarienii sunt sfatuiti sa ia suplimente din aceasta vitamina.

F Alte Vitamine B
Acidul folic este o coenzima ce este folosita de catre organism pentru a produce proteine si hemoglobina. Sursele acestei vitamine sunt orice organe animale, legume, nuci, si cereale. Spre deosebire de celelalte vitamine solubile in apa, acidul folic se gaseste in ficatul uman si nu trebuie consumat in fiecare zi.
Acidul pantothenic, o alta vitamina B, joaca un rol inca nedescoperit in metabolismul proteinelor, carbohidratilor si grasimilor. Se gaseste in abundenta in multe mancaruri si este produs si de bacteriile intestinale.
Biotinul, o vitamina B care este, de asemenea, sintetizata de bacteriile intestinale si raspnadita in toate felurile de mancare, joaca un rol important in formarea acizilor grasi si elibereaza energie din carbohidrati.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Chimie

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles