Osteoporoza

7x puncte

categorie: Medicina

nota: 10.00

nivel: Facultate

Mancati legume si fructe verzi. Frunzele de salata, broccoli, varza de Bruxelles si alte legume, precum si fructele furnizeaza cantitati semnificaAZtive de calciu. Fasolea, pestii cu oase si fructele uscate sunt alte surse bune ale acestui mineral.Mancati alimente cu soia. Anumite sortimente de alimente cu soia au adaos de calciu, dar acesta ar putea sa nu fie singurul motiv pentru care soia prote[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Osteoporoza

Mancati legume si fructe verzi. Frunzele de salata, broccoli, varza de Bruxelles si alte legume, precum si fructele furnizeaza cantitati semnificaAZtive de calciu. Fasolea, pestii cu oase si fructele uscate sunt alte surse bune ale acestui mineral.Mancati alimente cu soia. Anumite sortimente de alimente cu soia au adaos de calciu, dar acesta ar putea sa nu fie singurul motiv pentru care soia protejeaza oasele. Soia contine fitoestrogeni, compusi chimici care actioAZneaza ca o forma mai slaba a hormonului ce protejeaza oasele, estrogenul.

Desi exista unele dovezi ca aceste substante ar putea ajuta in anumite simp-tome ale menopauzei, cum ar fi bufeurile, inca nu exista dovezi puternice ca ele ar influenta osteoporoza. Fitoestrogenii sunt prezenti si in cerealele integrale, in legume precum cartofii, in fructe si in naut.Suplimentati dieta. Daca aveti o dieta saraca in vitamina D sau sunteti fraAZgil, mai in varsta ori legat de casa, ar putea fi o idee buna sa luati suplimenAZte de calciu, preferabil in combinatie cu vitamina D.

Luati suplimentele in timpul mesei. Calciul este absorbit mai eficient in-tr-un mediu acid. "Luati suplimentele in timpul mesei, pentru ca atunci cresAZte aciditatea gastrica", sfatuieste dr. Ovalle.
Ganditi-va sa luati suplimente cu citrat de calciu. Toate suplimentele de calciu sunt la fel de eficiente, dar cele care contin carbonat de calciu ar putea produce balonari. Suplimentele cu citrat de calciu sunt mai usoare pentru stomac, spune dr. Ovalle. De asemenea, pentru o buna absorbtie suAZplimentele cu citrat de calciu nu necesita un mediu de inalta aciditate.

Sunt o alegere ideala pentru persoanele cu ulcer, care ar putea sa ia pastile tocAZmai pentru a reduce productia de acid gastric.
Luati suficienta vitamina D. Acest nutrient este vital pentru sanatatea oaAZselor, caci ajuta la transportarea calciului din sange in oase. Multe cereale au adaos de vitamina D. Se gaseste si in majoritatea multivitaminelor. "PerAZsoanele mai in varsta nu asimileaza vitamina D la fel de bine ca pe vremea cand erau tinere, asa ca suplimentarea are sens", spune dr. Ovalle.

Cei care tin dieta asiatica si mananca paine nedospita au un risc crescut de avitaminoza D. Cel mai bine ar fi sa luati un supliment care combina calAZciul si vitamina D. Se poate lua fara reteta sau poate fi prescris de medic, incercati sa ajungeti sa suplimentati cu l 000 mg de calciu si 250 mg de viAZtamina D pe zi.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles