Misterul autovindecarii

3x puncte

categorie: Medicina

nota: 9.77

nivel: Facultate

"Doctorul" care se afla in noi trebuie trezit si activat. Din fericire, exista metode care ne ajuta sa atingem acest obiectiv: relaxarea (stapanirea trupului) si concentrarea (stapanirea mintii), cele doua etape premergatoare, obligatorii, ale vizualizarii eficiente. Usor de practicat si invatat, ele va vor ajuta sa descoperiti ca autovindecarea este o realitate. Ca in adancul dvs. se afla o puter[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Misterul autovindecarii

"Doctorul" care se afla in noi trebuie trezit si activat. Din fericire, exista metode care ne ajuta sa atingem acest obiectiv: relaxarea (stapanirea trupului) si concentrarea (stapanirea mintii), cele doua etape premergatoare, obligatorii, ale vizualizarii eficiente. Usor de practicat si invatat, ele va vor ajuta sa descoperiti ca autovindecarea este o realitate. Ca in adancul dvs. se afla o putere uriasa care, odata trezita si disciplinata, va va deveni paznic bun.
RELAXAREA

Fara o relaxare corecta (destindere obtinuta prin exercitiu), practicile psihodinamice (de mobilizare a fortei interioare) sunt greu de executat. Relaxarea este cheia succesului in orice tentativa de abordare a zonelor psihice. Numai prin deconectarea totala a sinelui nostru de incrancenari, neliniste, stres, pot fi atinse acele strafunduri de care depinde autovindecarea.

Nu exista medicament mai bun pentru oamenii bolnavi, pentru cei obositi si extenuati, surescitati sau nervosi decat relaxarea, pacea destinderii constiente. Exercitiile regulate de relaxare duc la uitarea realitatii fizice a corpului in care suntem captivi, intrerup "tirania carnii", pe care o resimtim din prima si pana in ultima clipa a vietii, induc o stare benefica de ocrotire interioara. Stapanirea trupului nu este o victorie prea usoara, dar exercitiile de relaxare, regulate si bine executate, ne vor apropia de succes.

1. Destinderea generala
Intindeti-va pe pat, cu bratele intinse pe langa trup, purtand imbracaminte lejera. Picioarele sa fie indepartate usor, eventual ridicate pe o perna. Daca se poate, capul sa fie orientat catre nord. Alegeti o incapere ferita de zgomote. Evitati intunericul absolut, fiindca induce somnul.

A. Indreptati-va atentia asupra respiratiei. Ca de la sine, va incepe sa curga: linistit, regulat. Deci nu o respiratie strunita voit, ci lasata sa se manifeste firesc. In felul acesta, ne vom face gandurile sa taca (nu fiti nerabdatori daca nu veti atinge starea aceasta imediat, cu timpul, o veti obtine).

B. Concentrati-va asupra destinderii corpului. Incepeti cu picioarele. Incercati sa simtiti cum devin tot mai grele, cum greutatea lor urca prin coapse spre abdomen. Urmeaza palmele, bratele, pieptul, gatul, fata si capul. Incercati sa simtiti apoi cum vi se ingreuneaza organele - rinichii, ficatul, plamanii -, cu exceptia inimii. Intarziati in aceasta minunata stare de abandon, lasandu-va intreaga greutatea trupului spre in jos, spre pamant.

Evitati orice miscari nedorite. Tineti ochii inchisi, dar fiti treji. Considerati acest exercitiu ca pe un antrenament al vointei. Realizarea este corecta atunci cand nu va simtiti deloc corpul, cand este "dizolvat" intr-o stare de imponderabilitate si pace. Repetati in minte cuvintele: odihna, liniste, tacere.

Exercitiul de relaxare se practica de doua ori pe zi, dimineata si seara, la aceleasi ore. Incepeti cu trei minute de relaxare, apoi ajungeti la o jumatate de ora. Izbanda nu depinde atat de durata, cat de executarea temeinica (in sensul acesta, 5-8 minute de relaxare, de doua ori pe zi, sunt de-ajuns).

2. Destinderea "in amanunt"
Pozitia corpului este culcata, ca la exercitiul anterior. Etapele relaxarii: destindeti, pe rand, fiecare componenta a corpului, "in amanunt". Porniti cu palmele: palma dreapta - palma stanga; degetul mare drept - degetul mare stang; degetul aratator drept - degetul aratator stang si asa mai departe, pana ce palmele sunt total relaxate. Urmeaza: antebratul drept - antebratul stang, bratul drept - bratul stang si umarul drept - umarul stang. Apoi picioarele: dreptul, stangul, fiecare cu componentele lui (laba dreapta - laba stanga, genunchiul drept - genunchiul stang, la fel, coapsele).

Urmeaza abdomenul, pieptul, spatele, gatul, ceafa. La urma: capul, incepand cu muschii obrazului: sprancenele, pleoapele, obrajii, nasul, buzele, limba, falcile. In final, organele interne si sistemul nervos, pe care vi-l imaginati ca pe o retea de fire subtiri. Si, nu in cele din urma, acelasi sfat: incercati sa simtiti aceasta destindere minunata care va elibereaza de senzatia corpului.
3. Destinderea birjarului
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles