Importanta alimentatiei sanatoase

3x puncte

categorie: Medicina

nota: 7.22

nivel: Liceu

Corpul nostru are nevoie, pentru a crește și căpăta energia necesară muncii, învățăturii, de alimente diverse, de substanțe nutritive, dar în cantități potrivite. Se recomandă, de către medicii nutriționiști, câteva mese echilibrate, în care alimentele diferite se completează în meniul zilnic. Substanțele de bază din mâncare, absorbite de intestin, sunt: proteinele, glucidele, lipidele. Din copilă[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Importanta alimentatiei sanatoase

Corpul nostru are nevoie, pentru a crește și căpăta energia necesară muncii, învățăturii, de alimente diverse, de substanțe nutritive, dar în cantități potrivite. Se recomandă, de către medicii nutriționiști, câteva mese echilibrate, în care alimentele diferite se completează în meniul zilnic. Substanțele de bază din mâncare, absorbite de intestin, sunt: proteinele, glucidele, lipidele. Din copilărie trebuie să le cunoști!

Proteinele sunt cele care construiesc trupul nostru, gasindu-se în mușchi, oase, piele, creier, ficat, inimă. Noi le luăm din alimentele de origine vegetală( fasole, mazăre, nuci, cereale, soia). Și totuși, nu trebuie să exagerăm consumul de proteine, ele trebuind să totalizeze doar 20% din alimentația noastră zilnică. Un elev, aflat în creștere, are nevoie numai de 100 g de proteine pe zi.

Glucidele, adică substanțele dulci, sunt o sursă importantă de energie pentru copil și adolescent, dar nici aici nu trebuie să exagerăm. Fiecare tânăr știe asta! Luați glucidele mai puțin din dulciuri( ciocolate, înghețate ) și mai mult din fructele și legumele proaspete, din cereale sau lapte. Și nu uitați că există glucide și în alimentele care n-au gust dulce, cum ar fi pâinea și cartofii; însă și acestea îngrașă.

Lipidele se găsesc mai ales în grăsimi. Cu excepția legumelor și fructelor, toate produsele alimentare conțin grăsimi, mai mult sau mai puțin. Feriți-vă de cele foarte gustoase! Grăsimile(lipidele) se găsesc din belșug în: carnea de porc, în peștele gras( somn, crap, somon), în unt, smântână, brânzeturi grase, laptele natural. Sunt mai degrabă preferate și sănătoase grăsimile din produsele vegetale( nuci, arahide, uleiuri, mai ales uleiul de măsline). Dacă nu le puteți evita, măcar consumați-le în cantități moderate ( doar 20% din alimentația zilnică).

Vitaminele sunt substanțe esențiale pentru creștere și menținerea stării de sănătate a tânărului. Se știe că, în lipsa acestora, o persoană n-ar putea supraviețui decât câteva luni. De altfel, chiar cuvântul vitamine provine de la cuvântul latinesc vita, care înseamnă viață. Cele mai multe se află în verdețuri, legume, fructe. În general, se cunosc peste 20 de vitamine, cele mai cunoscute fiind vitaminele A, B, C, D, K.

Vitamina A favorizează o vedre bună, creșterea corpului. Se găsește în unt, untură de pește, gălbenușul oului, în rădăcini de morcov, în caise, roșii, piersici.

Vitamina B este prezentă în nuci, fasole, ouă, ficat, lapte. În absența acestei vitamine, se produc în final tulburări nervoase, uscarea pielii, căderea părului, oprirea creșterii.

Vitamina C contribuie la creșterea și rezistența organismului. Se află în legumele sau fructele proaspete și se distruge prin fierbere. Abundă în vitamina C următoarele: lămâile, portocalele, roșiile, măceșele, zarzavaturile. În absența ei se produce boala numită scorbut, de care sufereau și chiar mureau marinarii care plecau in expediții geografice. Scorbutul duce la sângerarea gingiilor, căderea dinților.

Vitamina D favorizează creșterea oaselor. În lipsa ei, mai ales la copiii săraci, din țările africane și asiatice, se produce boala numita rahitism (deformarea oaselor scheletului). Oasele rămân moi, fără a putea să susțină corespunzător greutatea corpului. Această vitamină se găsește în untura de pește, unt, ficat, gălbenușul de ou.

Vitamina K ajută la coagularea săngelui.

În fine, alimentele furnizează corpului nostru atât apă, cât și săruri minerale, cum ar fi calciul (mai ales din lapte), care contribuie la dezvoltarea oaselor, dar și alte săruri utile: fosfor, fier, iod, magneziu, potasiu, toate necesare organismului. Cele mai dăunătoare cinci alimente sunt: gogoșile, băuturile carbogazoase, cartofii prăjiți, chipsurile, fructele de mare prăjite deoarece oferă organismului o doză ,, sănătoasă” de toxine.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles