Corpul uman si alimentatia

3x puncte

categorie: Biologie

nota: 9.34

nivel: Facultate

Rolul fructelor in mentinerea sanatatii
Fructele sunt dintre cele mai sanatoase alimente ; sunt pline de vitamine, minerale, contin antioxidanti si fibre, au continut foarte sarac in grasimi si calorii, deci pot fi consumate in cantitati mari. Fructele congelate sunt si ele bune de mancat, nu numai cele proaspete ; dar cele conservate in siropuri contin prea mult zahar. Sucurile proaspete, [...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Corpul uman si alimentatia

Rolul fructelor in mentinerea sanatatii
Fructele sunt dintre cele mai sanatoase alimente ; sunt pline de vitamine, minerale, contin antioxidanti si fibre, au continut foarte sarac in grasimi si calorii, deci pot fi consumate in cantitati mari. Fructele congelate sunt si ele bune de mancat, nu numai cele proaspete ; dar cele conservate in siropuri contin prea mult zahar. Sucurile proaspete, preparate in casa, sunt o sursa importanta de vitamina C si nu contin fibre.

Fructele de la noi
Merele sunt bogate in vitamina C si fibre solubile. Sunt excelente pentru inima si circulatie. Vitamina C ajuta la buna functionare a sistemului imunitar si la eliminarea plumbului si mercurului din organism. Foarte important : merele sunt o „arma” importanta in constipatie, datorita fibrei lor solubile.

Perele sunt uneori ignorate din punct de vedere al valorii lor nutritive, lucru gresit, deoarece ele contin pectina fibroasa solubila care, nu numai ca ajuta digestia, dar regleaza si colesterolul. Perele contin vitamina C, o oarecare cantitate de vitamina A, mult potasiu si putina vitamina E. Perele sunt bune pentru energie, convalescenta, constipatie si scaderea colesterolului.

Prunele- sunt intrebuintate in intreaga Europa, de mai bine de doua mii de ani. Contin o cantitate redusa de vitamine C, A si E, sunt insa o sursa buna de potasiu. Sunt bune pentru inima si circulatie, dar si in tratarea retinerii de fluide.

Ciresele si visinele. sunt delicioase proaspete, dar si gatite. Contin vitamina C si bioflavonoizi, ceea ce le face antioxidante de exceptie ; acidul elagic continut, inhiba celulele canceroase, sunt bune pentru circulatie si au un rol diuretic important.

Caisele contin o cantitate mare de betacaroten si sunt excelente in infectii, probleme de piele si in riscul imbolnavirii de cancer. Sunt un bun remediu in constipatie, mai ales caisele uscate, acestea din urma sunt o sursa buna de fier. Potasiul continut, stimuleaza eliminarea apei si a sarii in exces.

Piersicile- contin foarte multa vitamina C, putine calorii, putin betacaroten si minerale; sunt bogate in fier si potasiu. Sunt lipsite de grasimi si sodiu, fiind ideale pentru cei cu colesterol si hipertensiune arteriala; sunt bune in sarcina si pentru dietele fara sare; sunt necesare in anemie, oboseala si constipatie.

Murele sunt foarte bogate in vitamina E, C si contin cantitati utile de potasiu si pectina (o fibra solubila). Sunt bune in afectiunile cardiovasculare, circulatorii si cutanate, dar si in tratamentele diareei. Frunzele de mur contin acid tanic si sunt mult folosite in medicina naturista.

Afinele sunt foarte bogate in vitamina C, dar contin si betacaroten, vitamina B1 si potasiu. Au efect tonic asupra vaselor de sange, sunt folosite in tratarea varicelor, cistitei si altor infectii urinare.
Zmeura este o sursa bogata de vitamina C, de fibre solubile, pectina; contine si mici concentratii de calciu, potasiu, fier si magneziu - minerale vitale pentru convalescenti, dar si pentru afectiuni cardiovasculare, oboseala sau depresie, stari febrile.

Capsunile sunt faimoase pentru ca reduc tensiunea arteriala si pentru eliminarea pietrelor la rinichi, pentru prevenirea si tratarea oboselii ; sunt bune in afectiuni cardiovasculare si circulatorii, au proprietati antivirale. Au continut ridicat de vitamina C, datorita careia fierul se absoarbe foarte bine. Sunt utile impotriva cancerului, gutei si artritei.

Agrisele, nu indeajuns de cunoscute si folosite la noi, sunt o sursa excelenta de vitamina C si sunt o sursa utila de fibre solubile. Sunt eficiente in infectii urinare, in tratarea constipatiei si pentru intarirea rezistentei naturale a organismului.

Coacazele negre si rosii, sunt bogate in vitamina C, iar cele rosii si potasiu. Sunt plante rezistente, pot fi intalnite si in Siberia. Sunt benefice pentru intarirea sistemului imunitar, pentru raceala, gripa si „rosu” in gat si in prevenirea cancerului, hipertensiune arteriale, stres si anxietate, diaree sau intoxicatii alimentare.

Fructele exotice
Banana este una dintre cele mai vechi si mai cunoscute fructe din lume. Este delicioasa, nu are samburi si poate fi gasita in orice sezon. Coaja sa groasa este o excelenta protectie impotriva bacteriilor si a contaminarii.Contine o cantitate mare de zahar asimilabil, ceea ce o face o sursa buna de energie.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Biologie

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles