Constipatie

5x puncte

categorie: Medicina

nota: 9.97

nivel: Facultate

Stabiliti daca intr-adevar sunteti constipat. Suntem frecvent bombarAZdati cu reclame pentru laxative, care ne dau impresia ca o defecare zilnica este vitala pentru o stare buna a sanatatii. Dar nu e chiar asa, spune Marvm Schuster, specialist in boli digestive.
Multe persoane cred ca sunt constipate, cand de fapt e vorba de altceva. in realitate, necesitatea de a defeca difera mult de la o[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Constipatie

Stabiliti daca intr-adevar sunteti constipat. Suntem frecvent bombarAZdati cu reclame pentru laxative, care ne dau impresia ca o defecare zilnica este vitala pentru o stare buna a sanatatii. Dar nu e chiar asa, spune Marvm Schuster, specialist in boli digestive.
Multe persoane cred ca sunt constipate, cand de fapt e vorba de altceva. in realitate, necesitatea de a defeca difera mult de la o persoana la alta.

De cat de multe lichide si fibre avem nevoie? Sa incepem cu lichidele. Minimum 6 pahare, preferabil 8, ar trebui sa faca parte din dieta zilnica a oricarui adult, precizeaza nutritionista Patricia Harper. Chiar daca orice liAZchid are succes, cel mai bun este apa, spune ea.
Consumati mult mai multe fibre. Ratia zilnica de fibre recomandata unui adult este de 18 g, dar majoritatea persoanelor consuma sub acest barem, preferand fibrelor proteinele si grasimile. Iar daca suferiti de constipatie, reAZtineti ca ar trebui sa consumati chiar mai mult -- pana la 30 g de fibre pe zi, sugereaza Patricia Harper.

Cerealele, fructele si vegetalele sunt cele mai bune surse de fibre. Nu este greu sa mariti ratia de fibre daca alegeti in mod chibzuit alimentele. La miAZcul dejun, un castron cu tarate de cereale poate oferi aproximativ 13 g de fiAZbre, iar alte alimente bogate in fibre sunt fasolea uscata gatita, prunele usAZcate, smochinele, stafidele, floricelele de porumb, ovazul, perele si nucile.
Puteti beneficia de cereale integrale consumand paine integrala si paste din faina integrala (exista chiar si paine alba bogata in fibre, care le place foarte mult copiilor!).

Totusi, va avertizam ca este necesar sa cresteti trepAZtat consumul de fibre pentru a evita balonarea si eliminarea de gaze. Multe persoane^nu tolereaza taratele si se baloneaza chiar daca le introduc treptat m dieta, inlocuiti taratele, daca va fac rau, cu alte alimente bogate in fibre.Pastrati ca alternativa plantele medicinale. "Nu e de mirare ca omul sa ie constipat", constata clinicianul fitoterapeut Douglas Schar. "Creaturi ca Pasarelele si aricii nu sufera de aceasta problema, dar nici nu mananca aliAZmente prelucrate!" Cel mai frecvent, problema noastra isi are radacinile in utntia defectuoasa si poate fi corectata prin schimbarea dietei.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles