Colesterol marit

7x puncte

categorie: Medicina

nota: 10.00

nivel: Facultate

Adesea vorbim despre colesterol ca si cum ar fi o singura substanta, pe cand, de fapt, este vorba de 2 tipuri principale:
Lipoproteina de densitate mica (low density lipoprotein -- LDL) constiAZ
tuie forma periculoasa. Nivelurile mari de LDL favorizeaza dezvoltarea
pe peretii arterelor a unui strat gros de grasime, numit placa de aterom.Pe masura ce anii trec, aceasta placa de[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Colesterol marit

Adesea vorbim despre colesterol ca si cum ar fi o singura substanta, pe cand, de fapt, este vorba de 2 tipuri principale:
Lipoproteina de densitate mica (low density lipoprotein -- LDL) constiAZ
tuie forma periculoasa. Nivelurile mari de LDL favorizeaza dezvoltarea
pe peretii arterelor a unui strat gros de grasime, numit placa de aterom.Pe masura ce anii trec, aceasta placa devine din ce in ce mai groasa si sangelui ii este din ce in ce mai greu sa se strecoare prin artere.

Placa de aterom mai favorizeaza si formarea cheagurilor de sange care pot stanjeni sau bloca curgerea sangelui.Lipoproteina de densitate mare (high density lipoprotein -- HDL) este forma benefica. Rolul acesteia este de a indeparta excesul de LDL din sange si a o transporta catre ficat, care sa o elimine. Existenta celor doua tipuri de colesterol mentionate complica lucrurile cand trebuie sa stabiliti cifre si sa stiti care ar trebui sa fie nivelul de colesAZterol, constata medicul de familie Stephen Amiel. Cifra maxima pentru coAZlesterolul total este 5,2 mmol/1 si chiar sub 5 mmol/1 daca aveti deja o boaAZla de mima sau diabet.

Dar colesterolul total puteti sa il aveti si mai mare ecat aceste valori si situatia inca sa fie in regula, cu conditia ca HDL sa fie mare' exphca dr. Amiel. Asa ca medicii stau si fac calcule. Ei calculeaza contributia relativa a HDL si a LDL la colesterolul total si stabilesc risculReduceti consumul de grasimi saturate. Prezente in carnuri, unt si gama variata de alimente rafinate, grasimile saturate sunt convertite in ce lesterol de catre ficat. Daca cumva colesterolul se plaseaza deja intr-o zona de risc, taiati complet consumul de grasimi saturate, va sfatuieste nutritio| nista Kristine Napier.

"Nu mancati carne rosie mai mult decat 1-2 ori pe saptamana si limita^ portia la dimensiunile unui pachet de carti de joc", va recomanda ea.
Mancati mai multe fibre. Prezente in alimentele obtinute din plante, fiAZbrele vegetale -- in special fibrele solubile din ovaz, fasole, orz si sparanAZghel -- pot cobori colesterolul cu 2-5 procente. Din nefericire, dieta conAZtemporanilor nostri are tendinta sa fie mai saraca in fibre. Spun din nefericire, deoarece fibrele coboara nivelul colesterolului pe mai multe cai, explica Kristine Napier.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles