Beneficiile si deficientele alimentatiei vegetariene

5x puncte

categorie: Medicina

nota: 8.90

nivel: Facultate

Vegetarismul este o forma de alimentatie rationala si un mod de viata care impune renuntare la tutun,alcool,si la produse alimentare care contin carne.
TIPURI DE ALIMENTATIE VEGETARIANA
1.Vegetarismul sever-alimentatie de origine vegetala si hrana biologica.(consumatori de fructe si alimente crude)
2.Alimentatia macrobiotica-alimentatie bazata pe consumul de cereale cu valoa[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Beneficiile si deficientele alimentatiei vegetariene

Vegetarismul este o forma de alimentatie rationala si un mod de viata care impune renuntare la tutun,alcool,si la produse alimentare care contin carne.
TIPURI DE ALIMENTATIE VEGETARIANA
1.Vegetarismul sever-alimentatie de origine vegetala si hrana biologica.(consumatori de fructe si alimente crude)
2.Alimentatia macrobiotica-alimentatie bazata pe consumul de cereale cu valoare integrala, legume si pastaioase.
3.Alimentatie lacto-vegetariana-consum de cereale,legume,fructe si seminte crude, precum si lactate si derivatele acestora.
4.Alimentatie lacto-ovo-vegetariana-baza acestei alimentatii e constituita de consumul de oua numai de casa.
5.Alimentatia semivegetariana-permite consumul de carne de pui si peste.
CLASIFICAREA ALIMENTELOR IN FUNCTIE DE
VALOAREA LOR NUTRITIVA

1. ALIMENTE CU VIRTUTI TERAPEUTICE - graul germinat, drojdia de bere, patrunjelul, iaurtul, polenul, mierea.


2. ALIMENTE PERMISE ;
ciorbe- de legume , de paste , de cereale
gustari, aperitive- legume crude sau fierte servite cu ulei sau cu lamaie
oua, 3-4 pe saptamana- dar numai galbenusul
legume verzi- mazare verde, spanac, praz, sparanghel, loboda, varza cruda sau fiarta, varza acra, morcovi
fainoase si alte legume- cartofi, orez, fasole alba, mazare, linte, bob, dovleac alb, pepene galben, vinete, tomate, sfecla, ceapa, ciuperci
paine, paste, cereale- paine alba, paine integrala, paine de secara, toate cerealele, paste fainoase fara ou
grasimi- unt, ulei de masline, ulei de porumb
lapte si branzeturi- lapte si branzeturi fermentate in cantitate mica, kefir, frisca in cant mica
dulciuri- prajituri numai cu miere, miere in cant mare, ciocolata in cantitate mica, turta dulce cu miere,polen recoltat de albine 20g zilnic
fructe- toate fructele foarte coapte, neacide, de preferat crude
condimente- patrunjel, usturoi, ceapa, cimbru, otet de vin in cantitate mica, lamaie, sare in cantitate moderata
bauturi- apa, sucuri de fructe, ceai slab indulcit cu miere

3.ALIMENTE CARE SE CONSUMA CU PRUDENTA -este bine sa nu se consume zilnic
ciorbe- de macris
oua- in conserve, oua de rata
legume verzi- varza de bruxelles
paine, paste- biscuiti facuti cu grasime, paste cu oua
grasimi- margarina
lapte si branzeturi- cele foarte fermentate
fructe- cele acide
condimente- piper, ardei iute, mustar, muraturi in otet

4. ALIMENTE INTERZISE
Este indicat ca alimentele asa zise interzise sa nu le consumam niciodata daca tinem la sanatatea si bunastarea noastra.
ciorbe- grase, concentrate, de peste, de crustacee, de carne
gustari- din conserve, caviar, icre, lapti
condimente- otet artificial
carnea- indiferent de modul de preparare
oua- praf de oua
dulciuri- bomboane, caramele, zahar
bauturi- lichioruri sau vin cas aperitiv, siropuri artificiale
alimente iradiate- in vederea conservarii

DIETA VEGETARIANA este un stil de alimentatie ce contine fructe,legume,leguminoase,verdeturi,seminte si nuci,cu/fara consum de produse lactate si oua.O persoana vegetariana nu consuma produse din carne sau preparate pe baza de carne de orice fel si nici produse pe baza de gelatina sau grasimi de origine animala.


BENEFICIILE ALIMENTATIEI VEGETARIENE


"Nothing will benefit human health and chances of survival on earth as much as the evolution to a vegetarian diet.-Nimic nu va aduce un beneficiu atat de mare sanatatii oamenilor si nu va creste sansele perpetuarii vietii pe pamant, cum o va face evolutia spre o dieta vegetariana."(Albert Einstein)
Cercetarile din ultimul an cu privire la rolul nutritiei au schimbat intelegerea oamenilor de stiinta cu privire la contributia dietei vegetariene la sanatatea organismului.O dieta bazata pe cantitati crescute de vegetale, asa cum este dieta vegetariana bine echilibrata promoveaza sanatatea si longevitatea si poate reduce riscul aparitiei unor boli cronice degenerative si a mortalitatii.Vegetarienii se bucura de o rata mai scazuta a obezitatii,a bolilor coronariene, a diabetului zaharat de tip II, a unor tipuri de cancere si o crestere a longevitatii ,Vegetarienii au o speranta de viata cu 4-10ori mai mare decat populatia generala.Exista o serie de evidente care sustin eficienta diatei vegetariene asupra scaderii presiunii arteriale.Efectul protectiv al elementelor nutritive vegetale este mediat de tendinta de a reduce greutatea organismului ,de a modula vascozitatea sangelui impreuna cu proprietatile individuale ale unor nutrientide a scadea presiunea arteriala.Acest effect pare a fi idependent de indicele de masa corporala,aportul de sare,examenul fizic sau consumul de alcool.
Departamentul de sanatate al SUA recomanda in planul pentru controlul tensiunii arteriale(The Seventh Report of The Joint National Comitee on Prevention,Detention,Evaluation and Treatment of Blood Preasure,2004)o dieta bogata in legume, fructe,si lactate degresate si saraca in grasimi saturate si grasimi totale,criterii pe care dieta vegetariana le indeplineste cu success.
Se considera ca ~40% din numarul total de cancerese datoreaza regimului alimentar,in special cancerele de stomac,colon,san,prostate.Mortalitatea prin cancere e asociata cu obezitatea si cu alimentatia bogata in grasimi si saraca in fibre(fructe,cereale,legume).Organizatia World Cancer Research Fund recomanda pentru minimizarea riscului de cancer, o reducere a aportului de grasimi si sare ,cu cresterea consumului de fructe,legume si cereale integrale.
Multi cercetatori sustin ca antioxidantii (-caroten,seleniu,vitamina A,vitamina C,E)joaca un rol major in reducerea riscului unor boli cronice cum sunt bolile cardio-vasculare si cancerele.Antioxidantii leaga radicalii liberi toxici din organism si ii transforma in componente inofensive sau intervin in repararea leziunilor celulare din organism.Fructele si legumele sunt surse importante de antioxidanti,cele mai mari concentratii fiind in alimentele intens colorate (spanac,morcovi,ardei rosu,rosii).
Asociatia Americana a Dieteticienilor si Societatea Canadiana de Dietetica sustin ca o dieta vegetariana correct echilibrata este sanatoasa,aduce un aport nutritiv adecvat si o serie de beneficii in prevenirea si tratamentul diverselor afectiuni.
O dieta vegetariana bine planificata poate fi potrivita pentru orice varsta,inclusive in timpul sarcinii,al lactatiei,in copilarie sau adolescenta.


Ce inseamna o alimentatie sanatoasa?

Energia furnizata organismului ar trebui sa provina 60-70%din glucidele din cereale,fructe,legume si zarzavaturi,20-30% din lipide si 10-12%din proteine.
O alimentatie sanatoasa implica reducerea consumului de alimente bogate in colesterol(carne-in special carnea rosie, slanina,unt,margarina de consistenta crescuta,smantana,galbenus de ou).S-a demonstrat ca un aport crescut de grasimi creste riscul bolilor de inima ,al vezicii biliare, al unor tipuri de cancere si al obezitatii.
Cel mai potrivit pentru organism este un consum moderat (<30% din totalul caloriilor zilnice) de grasimi mai sanatoase,uleiuri vegetale(nehidrogenate),floarea-soarelui, soia ,masline.Este important sa ne hranim cu alimente cu continut redus de zaharuri si dulciuri rafinate,iar alimentatia zilnica sa fie bogata in cereale, fructe, legume.Proteinele au rolul lor in metabolismul zilnic, dar nu trebuie sa depaseasca 1/3 din totalul caloriilor zilnice consumate . Un aport prea mare de proteine suprasolicita functionarea rinichilor si induc o pierdere accentuate de Ca din organism .Surse de proteine pot fi:leguminoasele uscate(fasolea, mazarea, lintea), nuci, paine din cereale integrale si cereale ca atare, lapte,oua,carne.
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.
Confidentialitatea ta este importanta pentru noi

E-referate.ro utilizeaza fisiere de tip cookie pentru a personaliza si imbunatati experienta ta pe Website-ul nostru. Te informam ca ne-am actualizat termenii si conditiile de utilizare pentru a integra cele mai recente modificari privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal. Inainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugam sa aloci timpul necesar pentru a citi si intelege continutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigarii pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totusi ca poti modifica in orice moment setarile acestor fisiere cookie urmarind instructiunile din Politica de Cookie.


Politica de Cookie
Am inteles