Alimentatie sanatoasa

1x punct

categorie: Medicina

nota: 9.62

nivel: Liceu

O hrana sanatoasa este o hrana proaspata, variata, bogata in substante vitale, alcalina, cu multe vitamine, cu saruri minerale si oligoelemente.Este recomandat ca de trei ori pe saptamana sa nu se consume carne, aceasta fiind inlocuita cu preparate din soia.

Nevoile zilnice de aminoacizi se pot acoperi prin consumarea a 100 gr. de grau integral sau orez nedecorticat. Se vor consum[...]
DOWNLOAD REFERAT

Preview referat: Alimentatie sanatoasa

O hrana sanatoasa este o hrana proaspata, variata, bogata in substante vitale, alcalina, cu multe vitamine, cu saruri minerale si oligoelemente.Este recomandat ca de trei ori pe saptamana sa nu se consume carne, aceasta fiind inlocuita cu preparate din soia.

Nevoile zilnice de aminoacizi se pot acoperi prin consumarea a 100 gr. de grau integral sau orez nedecorticat. Se vor consuma legume proaspete, care contin substante vegetale bioactive (glucosinolate, flavonaide) cum ar fi: cartofi, linte, mazare, fasole verde, varza, broccoli, rosii, fulgi din cereale, paine integrala, gris, orez nedecorticat, grau incoltit sau germeni de grau. Substantele bioactive distrug radicalii liberi care sunt responsabili pentru evolutia cancerului.

Se recomanda hrana care nu a fost congelata, conservata, rafinata, evitandu-se alimentele care au fost prelucrate industrial, cum ar fi zaharul rafinat, faina alba, uleiul rafinat, conservele.
Unele condimente au efect de stimulare a digestiei si metabolismului (cimbrul), altele actioneaza impotriva imbolnavirilor (chimenul, cimbrul, mararul), sau sunt diuretice (ceapa, ienuparul).

Se vor consuma numai grasimi vegetale naturale, unt, margarina sau ulei presat la rece. Se vor evita alimentele cu continut mare de candiu (metal nociv pentru sanatate si care provoaca leziuni renale) cum ar fi: ciupercile de padure, organele de porc, pateul de ficat.

La prepararea alimentelor trebuie avut grija ca acestea sa se fiarba mai mult decat este nevoie, deoarece se distrug substantele nutritive. Trebuie avut grija la mancarurile cu prajeli si sosuri, deoarece nu sunt sanatoase. Afumarea alimentelor si prajirea lor in grasime animala sau ulei incins produce la suprafata acestora o crusta maronie (care este o oxidare toxica), precum si deseuri grasoase, care sunt cauza tulburarilor digestive si a gravelor probleme de sanatate (ateroscleroza, bolile canceroase). Cel mai indicat este ca alimentele sa fie preparate la aburi, prin fierbere in apa sau la gratar, ele pastrandu-si gustul, culoarea si valoarea nutritiva.

Ar trebui respectate cateva reguli privind modul in care ne alimentam sanatos:
- se mananca incet, avand timp suficient pentru consumarea mancarurilor, fara stres, fara intreruperi ;
- cu 15-20 de minute inainte de masa principala se poate consuma o salata sau un mic aperitiv, pentru a se micsora senzatia de foame, marind satietatea;
- se mananca pe saturate, dar nu mai mult, chiar daca mancarea este foarte buna si gustoasa;

- se mananca la ore fixe;
- se mesteca mult si bine, hrana trebuind faramitata inainte de a se inghiti, pentru a usura munca stomacului;
- nu se beau lichide in timpul meselor, deoarece digestia este mai dificila, producandu-se mai mult acid in stomac;
- dupa ora 17 nu se consuma mese imbelsugate, bogate in proteine, greu de digerat, iar cu 2 ore inainte de culcare nu se mananca nimic;

- se recomanda impartirea celor 3 mese principale in cantitati mai mici, in 5-6 mese pe zi;
- se mananca numai cand apare senzatia de foame, fiind interzisa consumarea alimentelor de plictiseala sau pentru omorarea timpului;
- seara, inainte de culcare se poate bea o cana cu lapte cald, eventual indulcit cu miere de albine, sau o cana cu ceai din plante medicinale (tei, musetel).
DOWNLOAD REFERAT
« mai multe referate din Medicina

CAUTA REFERAT

TRIMITE REFERAT CERE REFERAT

Nu ai gasit ce cautai? Incearca atunci pe

Click aici
Referatele si lucrarile oferite de E-referate.ro au scop educativ si orientativ pentru cercetare academica.